woensdag 27 mei 2020

Het JNF heeft grote ambities. Om onze donateurs nog directer te bereiken en een nieuwe generatie aan te spreken was uitbreiding van ons team nodig. Met meer donateurs kan het JNF meer projecten in Israel financieel ondersteunen en haar belangrijke en bijzondere werk voortzetten: Israel groen maken. We stellen dan ook graag onze twee nieuwe teamleden aan u voor.

Sharon Zijlstra is onze nieuwe communicatiespecialist. ‘Onze donateurs zijn intens betrokken bij wat er in Israel gebeurt, dat gevoel zit diep. Het is belangrijk hen te laten zien wat er met het gedoneerde geld gebeurt.’

‘Mijn band met Israel is sterk. Mijn mooiste jeugdherinneringen liggen er. Iedere zomervakantie bracht ik door bij mijn Israelische opa en oma. Nu kom ik er ook zo vaak als mogelijk met mijn man en drie kinderen. Met mijn kinderen spreek ik Ivriet. Zo hoop ik mijn liefde voor Israel aan hen door te geven.

Na mijn middelbareschooltijd studeerde ik internationale communicatie. Als onderdeel van mijn bachelor liep ik zes maanden stage bij een communicatiebureau in Tel Aviv. Daarna keerde ik terug naar Nederland. Een half jaar later stapte ik met een enkele reis op zak in het vliegtuig naar Tel Aviv. Ik vond een baan bij Agrexco, waar ik als assistent-productmanager van de afdeling meloenen regelmatig afreisde naar de Arava. Daar zag ik van dichtbij hoe de bewoners en telers het onmogelijke mogelijk maken. Mede dankzij het JNF. Omdat ik mijn master graag in Nederland wilde doen, keerde ik uiteindelijk toch terug. Vervolgens werkte ik bij een aantal internationale organisaties als communicatieadviseur. Het meest recent bij de Netherlands-Israel Chamber of Commerce (voorheen Kamer van Koophandel Nederland-Israël).

Het is een droom die uitkomt dat ik nu bij het JNF werk en kan bijdragen aan het realiseren van haar doelstellingen; zo kan ik mijn expertise combineren met mijn liefde voor Israel. Ik ken het JNF al sinds ik heel jong was. Van de boomcertificaten en van de rozijnen en amandelen ieder jaar voor Toe Bisjwat. Maar het JNF doet zoveel meer. Het is mijn taak om het JNF nog meer onder de aandacht te brengen.

Onze donateurs zijn intens betrokken bij wat er in Israel gebeurt, dat gevoel zit diep. Het is belangrijk hen te laten zien wat er met het gedoneerde geld gebeurt. Wie de mensen zijn waarbij het geld terechtkomt. Wat het voor invloed heeft op de verdere ontwikkeling van Israel. Het is belangrijk om die bijzondere verhalen tot leven te brengen.’

Michal van Dantzig is onze nieuwe databasemarketeer.

‘Vanuit het reeds bestaande bestand wil het JNF haar donateurs nog beter leren kennen, zodat we ze op basis van hun persoonlijke interesse kunnen informeren over het vele JNF-werk.’

‘Israel is mijn geboorteland, het land waar ik altijd welkom ben als het nodig is. Ik ben trots op het land en heb bewondering voor zijn inwoners die zoveel voor elkaar krijgen, ook in moeilijke omstandigheden.

Het JNF ken ik van jongs af aan. Toen mijn jongere broer bar mitswa werd, kregen alle kinderen die meededen aan de festiviteiten een boomcertificaat. Een mooie herinnering die bewaard is gebleven in mijn fotoalbum. Sinds ik voor het JNF werk, ben ik onder de indruk van de geweldige projecten waarvoor het fondsen werft.’

Michal optimaliseert bij het JNF de werkprocessen rondom de database met donateurs. ‘Vanuit het reeds bestaande bestand wil het JNF haar donateurs nog beter leren kennen, zodat we ze op basis van hun persoonlijke interesse kunnen informeren over het vele JNF-werk. Het is mijn taak om die persoonlijke interesse inzichtelijk te maken en vandaaruit de betrokkenheid bij de donateurs te vergroten.

Het is belangrijk dat je als donateur op de hoogte wordt gehouden, dat je weet waar je donatie terechtkomt. Ik heb deze uitdaging met beide handen aangegrepen, dit is werk waar mijn passie ligt: een ecologische, vernieuwende organisatie, geheel van deze tijd en grensverleggend. Zoals de landbouwopleiding AICAT in het zuiden van het land. Waar de Israelische kennis over de woestijn wordt gedeeld met studenten uit ontwikkelingslanden. Dat is Tikoen Olam, dat betekent: wees goed voor de ander, help de wereld, op zijn best.’

Privacyverklaring